برنامه فرهنگی، فینال جام جهانی فوتبال، ضیافت در عمارت قلمستان

 | تاریخ ارسال: 1401/10/3 | 
دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی چهارمین اردوی فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه خوارزمی را در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت بین‌الملل شهرداری تهران و مدیریت عمارت قلمستان برگزار نمود.
از جمله مواردی که زبان‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی در طول تحصیل خود می‌آموزند، ایران‌شناسی و آشنایی با آداب و رسوم ایرانی است.
به همین مناسبت طی هماهنگی‌های صورت گرفته روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۹.۲۷ با فرا رسیدن شب یلدای ایرانی و همزمان با پخش مستقیم فینال جام‌جهانی هفت نفر از دانشجویان و زبان‌آموزان بین‌المللی با همراهی سرکار خانم درزیان به همراه تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی شریف از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، ازبکستان، بنگلادش و یمن ضمن تفرج در باغ و تماشای بازی فینال به ضیافت شام دعوت گردیدند و شبی به یاد ماندنی را در کنار سایر دوستان خود به تصویر کشیدند.
بوستان قلمستان بخشی از باغ فردوس و قصر نیمه‌تمام محمدیه (محمدشاه قاجار) می‌باشد. پارک کوچکی که سابقه زیادی ندارد، اما سه بنای تاریخی دارد که متعلق به دوره پهلوی است.
دیدار جذاب فینال جام جهانی، گرفتن فال خواجه حافظ شیرازی و پذیرایی یلدایی برای یکایک این دوستان داستان زیبای اردوی نیم روزی پاییزی را شیرین و جذاب‌تر نمود و در پایان بعد از گرفتن عکس‌های یادگاری با روحیه‌ای عالی به خوابگاه‌های خویش بازگشتند.

 


 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1306 بار   |   دفعات چاپ: 128 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر